SPECIALE LIMITED

ABARTH 595 SCORPIONEORO

PERFORMANCE WITH STYLE

MEHR ERFAHREN

T-JET-MOTOR VAN 165 PK

Prestaties worden geboren in de motor: 165 pk, haalt een topsnelheid van 218 km/u met een acceleratie van 0-100 in 7,3 seconden.

DUBBELE ABARTH-UITLAAT

Het pure Abarth-geluid is afkomstig van een van de meest opvallende elementen van elke Scorpion-wagen: de uitlaat, die in dit model een verchroomde dubbele uitlaatpijp heeft.

UNIEKE LAKKLEUR

Nieuw, volledig zwart exterieur met een horizontale, gouden lijn een horizontale, gouden lijn rond de volledige wagen. De ScorpioneOro-sticker domineert de  motorkap,  terwijl het opvallende dambordpatroon de aandacht naar het dak van de berlineversie trekt.

EXCLUSIEF INTERIEUR

Het interieur weerspiegelt de elegantie van het koetswerk.  Het matzwarte 500-logo is aangebracht op het zwarte dashboard. Leren details op de zetels introduceren de originele "schorpioenflage", en deze worden nog verder aangevuld met speciale naden en gepersonaliseerde hoofdsteunen met daarop het woord "ScorpioneOro", de Italiaanse vlag en Abarth geborduurd. Het genummerde, goudkleurige plaatje, enkel verkrijgbaar op dit model, zorgt voor nog meer exclusiviteit in deze limited edition.

17” FORMULA-VELGEN

De nieuwe Abarth 595 ScorpioneOro is uitgerust met GOUDEN 17'' Formula-velgen met rode naafdoppen, maar de ZWARTE Formula-velgen met zwarte naafdoppen en gouden logo zijn ook optioneel verkrijgbaar.

BEATS AUDIO HIFI-SYSTEEM

Elke prestatie verdient een kwalitatieve soundtrack. Met het Beats Audio-hifi-systeem van 480 watt creëer je een perfect geluidsspectrum binnenin zodat je reis nog memorabeler wordt.

TECHNISCHE DETAILS

MAXIMUMVERMOGEN

MOTOR

Motortype, Cilinderinhoud, Cilinders, Kleppen T-JET-kleppen, 1368 cm³, 4 cilinders in lijn, 4 kleppen per cilinder

Max vermogen 165 pk (121 kW) bij 5.500 t/min

Max koppel 230 Nm @ 2.250 g/m (SPORTMODUS)

Turbo Garrett GT 1446

OVERBRENGING, UITLAAT, LUCHTFILTER

VERSNELLINGSBAK Handgeschakelde vijfversnellingsbak/sequentiële gerobotiseerde vijfversnellingsbak (opt)

UITLAAT Dubbele Abarth-sportuitlaat in chroom

FILTER Krachtige BMC-luchtfilter

CONTROLE

SAMENVATTING: OPHANGING

Vooraan: McPherson met stabilisatorstang

Achteraan: draaiende as met stabilisatorstang STRUCTUUR Sportieve ophanging SCHOKDEMPERS

Vooraan: telescopisch met FSD-klep (Frequency Selective Damping)

Achteraan: KONI FSD (Frequency Selective Damping)

REMSYSTEEM

Vooraan: geperforeerde, zelfventilerende schijven, Ø 284 x 22

À frente: Discos perfurados e ventilados, Ø 284 x 22

Achteraan: Ø 240 x 11 geperforeerde schijven LICHTMETALEN VELGEN 17” lichtmetalen FORMULA-VELGEN met bandenmaat 205/40

ELEKTRISCH SYSTEEM Batterij 250 A/50 Ah

PRESTATIES

Acceleratie 0-100 km/u 7,3 sec. (7,4 sec. met sequentiële gerobotiseerde versnellingsbak)

Verhouding vermogen-gewicht 6,4 kg/pk

Verbruik over de gemengde cyclus (l/100 km) 7.,5(handgeschakelde versnellingsbak) – 7,4 (sequentiële gerobotiseerde versnellingsbak)

CO2-emissies (g/km) 167(handgeschakelde versnellingsbak) - 166(sequentiële gerobotiseerde versnellingsbak)

EEA-rating Euro 6D-temp

...
...
...

Het ontstaan van een legende

Het ontstaan van de mythe

De nieuwe Abarth 595 ScorpioneOro is ontstaan om de nalatenschap van de bekende A112 Abarth "Gold Ring" uit 1979 voort te zetten.  Deze wagen staat ook bekend als de A112 Abarth "Targa Oro” en werd slechts in 150 exemplaren geproduceerd. Net zoals met de nieuwe Abarth 595 ScorpioneOro waren het de stijlvolle details die hem zo speciaal en exclusief maakten, zoals het zwarte lakwerk, de goudkleurige decoratieve lijn langs de rand van het koetswerk en de lichtmetalen velgen, die ook in opvallend goud waren gelakt. Momenteel zijn er nog maar een handvol Abarth 112 « Targa Oro » in gebruik.

ONTDEK HET HELE GAMMA